Pora zakończyć już nasz tydzień zabaw z arbuzem. Dzisiaj, jako ostatnie pokarzemy propozycje prac plastycznych z motywem arbuza. Za oknem szaro i ponuro, postanowiłyśmy więc do dzisiejszego dnia wprowadzić kolory tęczy :).
Potrzebne będą: łupina arbuza, pestki arbuza, farby, pędzelki, plastelina, blok, szablon arbuza
Dziś spełnialiśmy się artystycznie. Najpierw pokroiłyśmy arbuza na sześć cienkich plastrów i zorganizowałyśmy zawody, kto najdokładniej zje czerwoną część owocu. Potem chłopcy malowali farbami każdy plaster innym kolorem (paluszkami i pędzelkami). Na koniec każdy odcisnął swoją pomalowaną łupinę na papierze i w ten sposób powstała nam piękna tęcza.
Kolejną zabawą było wyklejanie plasteliną narysowanego na kartce arbuza. To zadanie dla Daniela i Samuela. Allan w tym czasie lepił z plasteliny czerwone kulki, co zainspirowało chłopców do zrobienia arbuza w 3D :). Wkładaliśmy paluszkami pestki w plastelinę, potem oblepiliśmy naszą kulę na zielono i arbuz gotowy. Wystarczyło go tylko pokroić. Smacznie wygląda prawda? ;)
!!! Dajemy Wam gotowy szablon arbuza do wyklejania plasteliną. Możecie go pobrać bezpośrednio z posta (klikając prawym klawiszem myszki i wybierając opcję "Zapisz obrazek jako"), bądź z zakładki "Materiały". Zwróćcie uwagę na plastelinę, ważna jest jej jakość. Dzieci uwielbiają tego typu prace, ale bardzo szybko rezygnują jeśli plastelina jest zbyt twarda. Z doświadczenia możemy Wam polecić plastelinę firmy Astra albo As (ten sam producent). Do arbuza 3D możecie również wykorzystać ciastolinę.
Warto wiedzieć: Podczas dzisiejszych zabaw ćwiczyliśmy i utrwalaliśmy nazwy podstawowych kolorów. Uczyliśmy się, jak wygląda tęcza. Rozwijaliśmy koordynację wzrokowo - ruchową (wciskanie pestek w plastelinę) oraz oczywiście ćwiczyliśmy sprawność rączek. Takie ćwiczenia są rewelacyjnym przygotowaniem do pisania w przyszłości. Należy pamiętać, że warto jest opisywać dzieciom przedmioty oraz czynności, które w danym momencie wykonujemy. ("Arbuz jest duży, czerwony, wilgotny." "Kroimy arbuza na pół.") Ma to ogromny wpływ na rozwój słownictwa u dzieci. Ciekawe również jest to, że dziecko 3-4 letnie widzi dany przedmiot jako całość. Ma problem z podzieleniem go na części, dlatego warto z nim porozmawiać o tym, z czego składa się arbuz.
K.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz