Poznajcie naszych nowych, kasztanowych przyjaciół - Gąsienicę i Jeżyka. Wystarczy wybrać się z dziećmi na jesienny spacer, nazbierać kasztanów i udana zabawa gwarantowana.
Potrzebne będą: kasztany w łupinach, drucik, gwóźdź, młotek, deska do krojenia, oczka (bądź papier kolorowy), plastelina, ziarenka pieprzu.
Dziś pokażemy Wam jak zrobić jesienne zwierzątka. Allan uwielbia podglądać na spacerach wszelkie ruszające się robaczki, dlatego zdecydowaliśmy się na Gąsienicę. Pierwsze zadanie jest dla rodziców, ponieważ trzeba zrobić dziurki w kasztanach. Najlepiej jest to zrobić gwoździem, wbijając a następnie wyjmując go z kasztana. (Jeżeli macie starsze dzieci to na pewno będą mogły Wam w tym pomóc. Maluchy powinny dostać już przedziurawione kasztany.) Potem Allanek nawlekał kasztanki na drucik. Na koniec dokleiliśmy oczka i buzię i Gąsienica była gotowa. Gąsienicą można pełzać po podłodze i po innych przedmiotach. Można jej zrobić domek, tunel z klocków lub z rolek po papierze toaletowym i sprawdzić, czy uda jej się przejść. Gąsienica towarzyszy nam wszędzie, zabieramy ją też na spacery. A najważniejsze jest to, że zrobiliśmy ją sami. :)
Oczywiście nie chcieliśmy, aby nasza Gąsienica była samotna, więc zrobiliśmy dla niej przyjaciela - Jeżyka :)
Allanek lepił najpierw kulki z plasteliny, a potem pomagałam mu z nich zrobić główki jeżyków. Na gotową główkę nakładaliśmy łupinkę kasztana i na koniec robiliśmy oczka i nosek z ziarenek pieprzu.
Warto wiedzieć: Lepienie z plasteliny wzmacnia rozwój grafomotoryki dziecka. Dziś ćwiczyliśmy sprawność rączek, napięcie mięśni, doskonaliliśmy umiejętności konstrukcyjne i wyobraźnię. Niesamowicie istotne jest wspomaganie procesów analizy i syntezy w rozwoju dziecka. Zaczyna ono bowiem widzieć nie tylko odrębne przedmioty, ale również ma wyobrażenie, co można z nich wykonać.
K.
Warto wiedzieć: Lepienie z plasteliny wzmacnia rozwój grafomotoryki dziecka. Dziś ćwiczyliśmy sprawność rączek, napięcie mięśni, doskonaliliśmy umiejętności konstrukcyjne i wyobraźnię. Niesamowicie istotne jest wspomaganie procesów analizy i syntezy w rozwoju dziecka. Zaczyna ono bowiem widzieć nie tylko odrębne przedmioty, ale również ma wyobrażenie, co można z nich wykonać.
K.
Śliczne bo takie nietypowe:)
OdpowiedzUsuń